MEPHTL
physica & elec &telecomm &other

نرم افزار های معروفی که به کار یک دانشجوی این رشته می آیند از این قرارند :


MATLAB
طراحی الگوریتم ها (مورچگان،ژنتیک،پرندگان،...) ، حل مسئله و معادلات (ODF و PDF) ، شبیه سازی (Simulink) ، واسط کاربر گرافیکی ، کامپایل دیگر برنامه ها (C ، fortran ، پاسکال ، ... ) ، تحلیل خطوط انتقال و نمودار اسمیت و سایر محاسبات عددی که در مهندسی با آن سرو کار دارید.

Orcad و EWB )electronic work bench) و Circuit maker و Proteus و از این قبیل
برای طراحی،تحلیل و شبیه سازی مدارهای الکترونیکی ، البته با تعداد قطعۀ محدود و همچنین فرکانس محدود ، همچنین از Orcad برای طراحی بردهای مدار چاپی PCB هم استفاده می شود که در ایران کمتر رایج است.

Protel DXP , Eagle
طراحی بردهای مدار چاپی ، Eagle خیلی سریعتر و جذاب تر امّا در عوض Protel کامل تر و رایج تر

ADS
طراحی مدارهای فرکانس بالا ، ***** ، مدار مخابراتی و الکترونیک 3 رو با این راه می اندازید.

HFSS
طراحی و آنالیز مدارهای مایکروویو پسیو و اکتیو ، تحلیل و طراحی انواع آنتن ، در کل نرم افزاری برای کار با میدان و موج ، بنابراین در دروس مغناطیس ، میدانها و امواج ، آنتن و مایکروویو بدردتان خواهد خورد.


CST
Computer Simulation Technology
آنالیز و سنتز مدارهای الکترونیکی فرکانس بالا ، آنالیز و سنتز انواع قطعات و مدارهای مایکروویو از میکرو استریپ ها تا موجبرها و شتاب دهنده های الکترون ، آنالیز و سنتز انواع آنتن ها ، آنالیز و سنتز بردهای مدار چاپی n لایه (دقت کنید آنالیز ، یعنی بررسی میدان ها و نویز و ... در خطوط مسی روی فیبر ) ، تحلیل میدان های مغناطیسی قوی و ابر رساناها ، دارا بودن امکانات ترسیم در حد CATIA و علاوه بر اینها قابلیّت پیوند چند پروژۀ به ظاهر متفاوت ، مثلاً یک رادار مجموعه ای از قعطات الکترونیکی و موجبرها و آنتن ها و ... است که همه را می توان در CST تعریف نموده و کل پروژه را تحلیل نمود .

و امّا نرم افزار های متفاوت دیگری هم هستند (مانند KEIL , ISE , modelsim , IAR , bascom , ...) که در هر دو رشته ی مخابرات و الکترونیک مشترکند و برای برنامه ریزی چیپ های خاص یک شرکت خاص طراحی شده اند و بیشتر برای پیاده سازی سیستم های مخابراتی بدردتان می خورند .

ارسال در تاريخ دو شنبه 17 بهمن 1390برچسب:نرم افزار های برق,نرم افزارمخابرات,نرم افزار مهندسی,نرم افزار,, توسط MDN

صفحه قبل 1 صفحه بعد